Love At First Sight - Kapitel 18

Jag ställde mig upp och tog Taylor i handen och drog upp honom. Jag kramade om honom och stod där ett långt tag.

När vi varit där ett tag valde vi att gå hem till Taylor. Vi försökte ta oss ner från kullen när Taylor plötsligt snubblade på en sten och..


Han föll rakt ner med huvudet före och landade med huvudet på en sten. Han låg helt still och sa inte ett ljud efter fallet.

Jag sprang ner till honom och satte mig vid honom.

- Taylor? Mår du bra? Frågade jag oroligt.

Jag fick inget svar. Jag ruskade om honom lite smått men han reagerade inte alls. Jag fick självklart panik och plockade fram min mobil och ringde 911. Det tog ett tag innan jag kom fram och när jag väl kom fram hade jag fått ännu mer panik. Jag började nästan skrika på tanten på andra sidan linjen och hon försökte få mig att lugna ner mig.

Hon frågade vad som hade hänt och jag berättade att Taylor fallit och fått en sten i huvudet. Men när hon skulle fråga om vart vi var, hade jag inget svar på det. Jag hade ingen aning om vart Taylor hade tagit oss. Jag bara följde efter honom när vi gick.

Hon började berätta för mig vad jag skulle göra för att få honom att må så bra som möjligt, jag följde hennes instruktioner. Men ingenting fungerade, inte vad jag kunde se vartfall.

Jag började gråta och hon bad mig förklara så bra som möjligt på vart vi befann oss. Det var svårt, speciellt när man var mitt uppe i att ha panik också. Men det fixade sig. 10 minuter senare kom en ambulans. De bar in Taylor i ambulansen och jag fick åka med in till sjukhuset.

När vi kom fram till akuten sa de till mig att jag skulle stanna kvar ute i väntrummet. Timmarna gick och jag bara satt och väntade. Jag satte på min iphone och lyssnade på Pray med Justin Bieber. Vanligtvis brukar jag inte gilla honom. Men denna låt går verkligen rakt in i mitt hjärta.



När jag suttit där och lyssnat ett tag ringde pappa och frågade vart jag tagit vägen. Egentligen orkade jag inte berätta vad som hänt. Men jag berättade att jag satt på sjukhuset. Dock inte varför. Han kom dit på cirka 20 minuter och vi satt bara och pratade ett tag. Det var verkligen skönt.

Efter ett tag kom en av sjuksköterskorna ut och berättade läget.

Jag började stor gråta när jag fick höra att Taylor fått en blödning i huvudet. Den var svår att stoppa men förhoppningsvis skulle allt bli bra igen. Och eftersom att han fortfarande var på operation fick vi inte hälsa på honom än. Pappa tyckte då att det var dags att gå hem.

På vägen hem från sjukhuset satt jag och grät i bilen. Jag satt även kvar ett tag i bilen när vi kommit hem. Mest för att fundera på allt.

- Är det inte meningen att det ska vara jag och Taylor? Frågade jag mig själv medan jag satt där ensam.

En stund senare fick jag ett sms från mamma att jag skulle komma in och äta middag. Jag gick in, men jag skippade att äta något. Jag var inte alls hungrig. Istället gick jag upp på mitt rum. Som vanligt tog jag fram min Macbook och klickade upp Facebook. Inget nytt hade hänt så jag startade Photo Booth. Jag kollade på bilderna jag och Taylor tagit tidigare idag. Jag satte fingrarna på skärmen och drog dom över Taylor. Sedan stängde jag ner allt och stängde datan.

Idag gick jag och la mig tidigt. Det fanns inget som gjorde att jag skulle stanna uppe länge idag. Och ifall jag sover mer kanske det går fortare för honom att bli frisk igen.

Jag gick in i badrummet och tvättade bort mitt smink, satte upp håret i en hästsvans, borstade tänderna och satte på mig min lila pyjamas. Jag gick in till mitt rum igen, släckte alla lampor, drog för gardinerna och la mig i sängen.

Men innan jag somnade skickade jag ett sms till Taylor, jag visste att han hade med sig sin telefon. Så ifall han vaknar kanske han ser mitt sms.

"Hoppas du blir frisk snart älskling.
Puss, din April"

Bara några minuter senare somnade jag.

Nästa morgon vaknade jag och kollade på min mobil. Jag hade fått ett sms från Deborah, Taylor's mamma.

När jag läste smset fick jag tårar i ögonen igen och började gråta.

Händer det nått bra eller dåligt tro? Ja det är frågan. :)
KOMMENTERA, KOMMENTERA, KOMMENTERA IFALL NI VILL HA NÄSTA KAPITEL IDAG!

Kommentarer
Postat av: Emma

meeer !!!!

2010-11-27 @ 19:37:30
URL: http://fotoemmas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Redan läst det :)

2010-11-27 @ 20:43:34
URL: http://justindbiebernoveller.blogg.se/
Postat av: temen

Hejsan, jag har ett uppdrag om att fråga massa bloggare, om varför dom började med att blogga och vad som är så kul. Så nu frågar jag dig om frågorna? Kram



Förresten, skriver du oxå?

På min blogg kan man oxå läsa mina bärettelsen. KUL att se någon skriva!

2010-11-27 @ 20:44:44
URL: http://ttmostafaas.blogg.se/
Postat av: temen

Hejsan, jag har ett uppdrag om att fråga massa bloggare, om varför dom började med att blogga och vad som är så kul. Så nu frågar jag dig om frågorna? Kram



Förresten, skriver du oxå?

På min blogg kan man oxå läsa mina bärettelsen. KUL att se någon skriva!

2010-11-27 @ 20:44:44
URL: http://ttmostafaas.blogg.se/
Postat av: meeer

skriv typ 10 till ikväll!!!

2010-11-27 @ 20:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0