Love At First Sight - Kapitel 20

När jag kom hem gick jag som vanligt upp på mitt rum. Jag stängde dörren om mig och gick in i min garderob och letade fram lite myskläder.

Plötsligt knackade det på min dörr och jag gick och öppnade. Ni kan inte gissa hur glad jag blev när jag såg vem det var som stod där.



Det var ingen mindre än Lana som stod utanför min dörröppning. Jag hoppade på henne och gav henne världens kram.

- Vad gör du här? Frågade jag Lana.
- Vi ska ju fira julafton tillsammans!

Att vi skulle fira julafton tillsammans hade jag ingen aning om. Gud vad kul verkligen!

- Juste julafton! Det hade jag nästan glömt bort. Jag måste handla julklappar! Sa jag till Lana, jag måste låtit väldigt exalterad.

Julafton var om cirka en vecka och jag hade nästan helt glömt bort att handla julklappar.

- Vi har ju tid nu. Vi kan väl åka in till centrum nu? Frågade Lana mig och log med den där hundvalps blicken.
- Du vet att det där inte funkar på mig, haha. Men vi åker ändå!

Vi sprang ner till trädgården där mamma, pappa och Lanas föräldrar satt framför poolen.

- Pappa, kan vi ta din Range Rover till centrum? Frågade jag pappa.
Och ja det fick vi. Vi sprang in och hämtade bilnycklarna och gick sedan ut och satte oss i bilen. Vi tog en extra runda runt kvarteret bara så att Lana skulle få se lite. På vägen berättade jag även allt som hade hänt under tiden jag bott här. Om kidnappningen och om Taylor's fall. Och resten av alla grejer som hänt.

Vi kom sedan fram till centrum och vi gick runt ett långt tag och handlade massor, massor och ännu mer. När vi handlat klart gick vi och satte oss på Starbucks. Vi drack varsin Latte, och vi snackade massor. Lana berättade dels att hon och Ryan snackat ganska mycket. Och han visste faktiskt om att Lana skulle komma idag. Men ändå visste inte jag om någonting. Haha, kändes bra. Iallafall så satt vi där ett tag och sedan tog vi bilen hem igen.

TAYLOR'S PERSPEKTIV
Jag låg fortfarande på sjukhuset och jag försökte somna om flera gånger. Men det gick verkligen inte. Det enda jag kunde tänka på var Makena, min lillasyster. Hon las in på sjukhuset för ett tag sen. Men läkarna har ingen aning om varför hon bara föll ihop den där kvällen. Jag hade inte orkar berätta om min syster för April än. Jag ville inte att hon skulle börja oroa sig över massa saker nu.

- Du blir utskriven ikväll. Du är helt frisk nu, så nu kan du göra vad du vill imprensip. Sa en sköterska som kom in i mitt rum.

Nice! Tänkte jag och plockade upp min Iphone. Jag ringde till Ryan och berättade att jag precis fått lämna sjukhuset. Han tyckte det var asbra och han berättade även att Lana kommit till stan idag.

- Det skulle väl vara rätt kul med en dubbel date ? Frågade Ryan mig.
- Jorå. Jag smsar April på direkten!

Jag snabbade mig att smsa April. Och sedan åkte jag hem, tog en dusch och fixade mig. Jag letade även fram några kläder som skulle passa bra. Det fick bli mina jeans, en svart tröja och min skinnjacka. Jag lämnar aldrig huset utan min skinnjacka. Haha.

APRIL'S PERSPEKTIV
Det plingade i min Iphone och jag plockade upp den och kollade. På displayen var det ett meddelande från Taylor. Jag öppnade det och läste.


- Åh äntligen är han ute! Sa jag för mig själv.
- Vad sa du? Frågade Lana när hon hörde mig mumla om nått.

Jag visa henne smset och hon vart väldigt glad. Jag gick in i min garderob och letade fram min svarta klänning. Den satt rätt tight. Men den passar min kropp väldigt bra. Till den tog jag mina svarta kilklackar med silver detaljer och ett halsband, även några ringar. Lana plockade på sig en röd ganska tight tubklänning. Till den hade hon svarta klackar och även svarta smycken.

Vi sminkade oss och jag vågade även håret. Sedan gick vi ner och klädde på oss ytterkläderna. Det hade blivit rätt kallt nu på kvällen. Så jag tog tag om min vita jacka.

Limousinen kom och den tutade lite smått på oss så att vi skulle höra att den kom. Vi gick ut och satte oss i den. Vi åkte ett tag och sedan kom vi fram till en storparkering. Det var även en sluttning längre fram där det var världens utsikt. Där hade Ryan och Taylor dukat upp ett bord för fyra. Jättefint var det. Jag gick fram och gav Taylor en kram och han besvarade den.

- Jag är glad att du mår bra igen. Sa jag till honom och kysste honom sedan.

Han tog min hand och visade mig stolen jag skulle sitta på. Han drog ut den och lät mig sätta mig. Även Ryan gjorde så för Lana. Innan Taylor satte sig ner gick han iväg och hämtade en stereo från limousinen och satte på lite musik.

Vi satt och snackade ett långt tag och sedan kom det en snubbe med mat till oss. Vi åt och hade det riktigt trevligt. Jag hade verkligen saknat att umgås alla vi fyra.

När klockan började bli mycket åkte vi hem till Taylor. Jag blev verkligen imponerad på hur stort och fint deras hus var. Vi gick alla in i hans vardagsrum och Taylor satte på The Last Song. Egentligen var killarna inte alls taggade på att se en tjejfilm. Men de tyckte det kunde bli trevligt ändå.

Mitt i filmen somnade jag med mitt huvud lutande på Taylor's axel.

TAYLOR'S PERSPEKTIV
Precis innan den sorgliga scenen i filmen kom somnade April på min axel. Jag kollade åt sidan och såg att även Lana och Ryan somnat i soffan de satt i. Jag tog tag i kontrollen och stängde av TVn. Efter ett tag kände jag mig också trött så jag tog April's hand och somnade med mitt huvud på hennes huvud.

Nästa morgon ..


Vad är det som har hänt med Taylor's syster egentligen?
KOMMENTERA :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0