Love At First Sight - Kapitel 12

- Jag och mamma har nått att berätta. Sa Pappa och gav mig en bild.



På bilden var det ett hus. Det var ett stort vitt sten hus. Utanför fanns det en stor trädgård med en stor rektangulär pool.

- Vad är detta? Sa jag och kollade på mamma och pappa.
- Jo, jag har blivit anställd i Los Angeles. Och vi flyttar till det där huset om drygt en vecka.
- Va? Nä..

Jag var inte alls beredd på att flytta. Jag ville verkligen inte lämna New York, jag ville framför allt inte lämna Lana.

- Jo jag har redan tagit emot jobbet, som sagt vi flyttar om en vecka. Börja packa. Detta kommer bli bra ska du se. Var det sista pappa sa innan jag sprang upp till mitt rum. Tog tag i min mobiltelefon och slog in Lanas nummer.

- Ah det är Lana.
- Lana, det är April.
- Nämen heejsan, det var längesen, haha. Sa Lana och skrattade till.
- Hehe ja. Men du.
- Vad händer?
- Pappa berättade att jag flytta till LA om en vecka..

Det vart tyst i andra änden ett tag.

- Hallå? Sa jag för att se om Lana fortfarande var på tråden.
- Ah jo, jag tänker. Men vafan du får inte flytta.

Lana la på utan för varning och 10 minuter senare plingade det på dörren.

- JAG ÖPPNAR! Skrek jag till mamma och pappa.

jag sprang ner för trappan till dörren och öppnade. Där stod Lana. Vi gick upp på mitt rum, satte oss i min säng och började prata. Vi pratade minnen hur länge som helst. Och tiden rann iväg. Lana blev tvungen att gå hem. För imorgon var det skola. Gud vad jag inte alls var taggad på att gå till skolan igen.

Jag somnade tidigt den kvällen och sov som en stock. Jag drömde om de två senaste veckorna och om Taylor.

Nästa morgon vaknade jag och var ovanligt pigg. Måste varit på grund av att jag somnade så tidigt. Jag gick ner för att fixa frukost och såg att det var tomt i huset, mamma och pappa måste redan åkt till jobbet. Jag fixade min frukost och gick upp till mitt rum igen. Jag slog på min gråa Macbook Pro och loggade in på min blogg. Där skrev jag lite om flytten till LA. Det var det enklaste sättet att berätta om det för mina kompisar.

Jag loggade ut från bloggen och klädde på mig, fixade håret och sminkade mig. Sedan tog jag mammas Porsche Cayman till skolan. Jag parkerade utanför skolan och möttes av Sam, Laura och Andrew. De frågade massor om resan och jag berättade om hur skönt och kul det har varit. Jag berättade dock inte om Taylor, kände att det inte behövde komma ut.

Dagen gick ganska fort och jag kom hem hyfsat tidigt. Jag gick som vanligt till kylen för att ta något att äta, men jag såg att det satt en lapp på kylskåpet, jag läste och det stod.

"April, när du har ätit så måste du gå upp och fylla på lådorna som står i ditt rum med grejer.
Kram Mamma"

Jag gjorde som hon sa. Jag åt och gick sedan upp till mitt rum. Det stod fem lådor där, och jag började lägga ner saker som jag inte skulle använda under veckan. Lådorna fylldes fort och mitt rum blev bara tommare och tommare.

- Hallå är det nån hemma?

Hörde jag mamma skrika nerifrån.

- Ah hej! Skrek jag tillbaka till mamma.

Hon kom upp och kollade så att jag hade gjort det hon sa att jag skulle göra. Och hon vart väldigt glad när hon såg att jag packat ner så mycket som möjligt. Nu var det bara möblerna som var framme. Även min dator och telefon hade jag lämnat framme.

Veckan gick och det var nu dags att lämna New York för att åka till Los Angeles. Pappa sålde våra bilar och vi tog senare ett flyg till Los Angeles, där pappa hade köpt två nya bilar.

Vi kom hem till vårt nya hus, det var större än jag väntat. Vi gick in i huset och jag gick upp mitt rum. Det var jättemycket större än mitt andra rum. Det var en dörr rakt fram i mitt rum. Jag undrade vad det var så jag gick fram och öppnade den.

- Åh jösses.. Sa jag tyst för mig själv.

Det var en gigantisk stor walk-in-closet. Detta kanske skulle bli rätt bra iallafall.

När jag utforskat huset valde jag att gå ut på gatan för att kolla in det lite. Jag gick runt där ett tag och såg alla gigantiska hus. Gud vad fina alla var.

När jag har gått en bit, stannar jag upp av att jag plötsligt ser ...


Kan ni gissa vem som går där eller? Haha. :)
Glöm inte kommentarerna :D

Kommentarer
Postat av: Emma

meeer ikväll !!!

2010-11-21 @ 22:52:45
URL: http://fotoemmas.blogg.se/
Postat av: DÖÖN DÖN DÖN DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖN

Om du dödar spänningen igen så blir jag sur...

2010-11-21 @ 22:58:32
Postat av: bea

fortsätt fortsätt fortsätt fortsätt fortsätt fortsätt linnea det går ju bra för dej

2010-11-22 @ 10:37:34
URL: http://beatriceasplundg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0