Love At First Sight - Kapitel 3

Men jag hängde på iallafall. Kunde vara skönt att få svalka sig lite. Så jag ställde mig upp och gick ner till poolen. Jag märkte att han ...



 

Jag märkte att han sneglade lite smått på mig när jag gick där i min aprikosa trekantsbikini. Men jag försökte att inte låtsas om det, för jag ville inte att Lana skulle märka nått.

 

Han hade ett par babyblå badbyxor på sig som gjorde att hans solbrända hud såg ännu finare och solbrändare ut. Och ett par svarta Ray Ban. Jag hade själv ett par Ray Ban på mig, dock inte svarta men ljusrosa var dom. Kändes som en bra match.


Jag och Lana gick vidare ner i poolen och tog ett dopp. Jag såg hur han hela tiden kollade in mig. Dock hade jag lite svårt för att kolla tillbaka på honom. För jag tänkte ju hela tiden på Lana. Jag ville inte att hon skulle ta mitt span nu igen.

Men hans snygghet gjorde att jag kollade iallafall. Vad ska man göra liksom?

- April, vad är det du kollar på hela tiden? Sa Lana fundersamt.
- Men va? Nä ingenting.. Sa jag och log lite tveksamt.
- Du, jag ser nog allt att du kollar på nått hela tiden.

Vänta nu, vad ska jag svara på det? Jag kan ju inte ljuga för min bästavän.

- Okej Lana. Lova mig att du håller dig borta från honom.
- Jadå, han är säkert ful, haha. Sa Lana lite skämtande.
- Ah, det är han som sitter där borta i blå badbyxor.

Då kom en reaktion som inte var väntad.

- VA SKOJAR DU MED MIG?
- Vad? Sa jag smått förvirrad.
- April, hur länge har han suttit där?
- Ja men typ, hela tiden, vadå?

Jag var väldigt förvirrad vid detta tillfället.

- APRIL, DET ÄR TAYLOR LAUTNER.
- Snackade inte receptionisten om honom? Jag fattar ingenting.
- Är du helt lost eller? Han är typ jättekänd.. Helt helt helt lost..
Vad i helvete. Ja, jag kände mig helt lost nu. Vem är Taylor Lautner och varför har jag aldrig hört talas om honom ifall han är känd?

- Men eftersom att han är känd har han säkert inte tid med dig, tänk lite April.

Jag visste inte vad jag skulle svara på det där. Varför visste jag att Lana skulle lägga en sån kommentar?
Jag bestämde mig iallafall för att gå upp från vattnet nu. Klarade inte av henne mer för tillfället. Dock förvånade det mig inte att Lana stannade kvar och simmade bort till några killar i vår ålder och började små snacka lite med dom.

Vid det tillfället kände jag mig väldigt besviken på Lana, hon är ju ändå min bästavän. Bästavänner gör inte sånt. Jag kollade besviket på henne, men såklart såg hon inte det. Hon var ju för upptagen med killarna. Så jag gick till solstolen igen och hämtade mina grejer och försvann in på hotellet.

TAYLORS TANKAR
Jag tror mitt hjärta hoppade över ett slag. Hon där borta var det snyggaste jag sett. Men hon ser så ledsen ut hela tiden. Undrar vad det är som är fel egentligen.. Borde jag gå efter?
En röst inom mig sa till mig att följa efter. Det är väl det enda rätta antar jag.

APRILS TANKAR
Jag tog ett snabbt ögonkast bakåt och såg hur Taylor reste sig upp. Men jag tänkte inte mer på det utan jag sprang vidare till restaurangen och satte mig vid ett av små borden, med händerna över ansiktet. Precis när jag var på väg att börja gråta, kände jag en varm hand läggas på min axel. Jag tittade upp med tårar i ögonen ...


Taggad på nästa kapitel? Det är jag iallafall.. ;)

Kommentarer
Postat av: Natalia

åååååh, jag längtar verkligen till nästa kapitel kommer ut :DDD

ÄLSKAR DIN BLOGG!!!

2010-11-18 @ 16:40:36
Postat av: Axel

Döktig Linnea!

2010-11-18 @ 16:59:12
Postat av: Anonym

nice blogg<3 lägg upp de nya kapitlet!! kan nt vänta meeer!!! :D <3

2010-11-18 @ 17:00:20
Postat av: Anonym

nice blogg<3 lägg upp de nya kapitlet!! kan nt vänta meeer!!! :D <3

2010-11-18 @ 17:00:53
Postat av: Emma

lägg ut nästa och typ 10 till nuuuuu !! :)

2010-11-18 @ 17:01:13
URL: http://fotoemmas.blogg.se/
Postat av: michelle

men skriv nästa kapitlet, håller på att dööööööööö!!!! <33 ;)

2010-11-18 @ 18:44:16
Postat av: Natalia

hon är inte hemma just nu... eller så har hon antagligen kommit hem :P om hon e hemma sitter hon antagligen och håller på med sin nya iphone eller så sitter hon och skriver en fortsättning ;D nea, skriiiiiv nuuu! kramkram

2010-11-18 @ 19:52:55
Postat av: Ida

Skrriiiv!

2010-11-18 @ 20:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0