Love At First Sight - Kapitel 2

Men det var då jag såg honom. Han hade underbart fint brunt hår, bruna ögon. Vartfall av det jag kunde se. Och en brutalt snygg kropp. Vi fick ögonkontakt och han log lite smått mot mig. Han ställde sig upp och började sakta gå mot...




Är det mig han går mot? Gud vad ska jag göra ifall det är det? Vad ska jag säga ifall han säger hej? Vi håller ögonkontakten nästan hela tiden tiden. Men efter ett par meter svänger han av in till snack baren för att hämta nått att dricka. Hmm, jag kanske bara inbillade mig allting.


 

Han stod i baren ett tag och fyllde på två glas med Fanta Exotic. Jag funderade för mig själv vem det andra glaset är till. Hans flickvän kanske? Nä han får verkligen inte ha en flickvän, då har jag ingen chans alls. Tänkte jag.


 

- Åh har du sett den blonda killen som sitter där borta med röda badbyxor. Kolla vad snygg han är! Sa Lana till mig.

- Ja, han var snygg faktiskt. Jag höll faktiskt med henne, men jag hörde på mig själv att jag inte alls lät entusiastisk.

- Vad är det med dig nu då April, du brukar alltid spana in killar. Och vi är här i paradiset, du borde vara glad!


 

Än en gång höll jag med henne. Men i alla år som jag har känt Lana har hon alltid tagit killarna ifrån mig. Så jag vågade inte säga något om att jag kollade in honom.


 

- Ja alltså jag vet inte. Det är nog jetlagen som påverkar mig. Sa jag, även fast det inte var sant. Jag var inte alls påverkad av jetlagen, det var bara helt tomt i huvudet och jag hade ingen annan ursäkt.


 

Han var nu klar med att fylla på glasen och vände sig om. Han kollade snabbt tillbaka på mig men när han såg att jag kollade på honom vände han bort blicken. Han vände ofta tillbaka blicken på mig men tog bort den lika snabbt.


 

Jag följde honom med blicken och såg att han gick och satte sig vid en yngre kvinna. Men hon såg faktiskt äldre ut än vad han gjorde. Han gav kvinnan glaset och la sig ner för att sola igen. Även jag gjorde det. Jag blundade och plötsligt vart det mörkt. Nått skymde för solen. Jag öppnade ögonen och såg Lana stå ovanför mig.


 

- Du skymmer för solen Lana! Sa jag lite på skoj.

- Förlåt då mamma. Men du jag tycker vi tar ett dopp. Och säg inte att du inte vill för du inte vill förstöra håret.. Sa Lana och skrattade lite för sig själv.


 

Sant, jag brukade inte vilja bada för då förstörs mitt hår. Det är naturligt lockigt och jag plattar det alltid innan jag går ut från huset. Så om jag badar kommer det bli lockigt igen.


 

Men jag hängde på iallafall. Kunde vara skönt att få svalka sig lite. Så jag ställde mig upp och gick ner till poolen. Jag märkte att han ...



Ojojojdå, vad är det nu som händer?

Kommentarer
Postat av: Natalia

jätte bra! love it :) super duktig du är :D

2010-11-18 @ 16:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0