Love At First Sight - Kapitel 1

Hej det är jag som är April, jag är 17 år och bor i New York City, nu ska jag berätta om hur jag träffade min Taylor Lautner.



Jag satt framför spegeln och sminkade mig när jag plötsligt hörde mamma skrika arg nere ifrån.

- Det är 5 minuter kvar tills taxin kommer, vi måste dra!
- Okej okej, jag kommer .. Skrek jag smått tillbaka.

Jag och min familj hade sen några månader tillbaka beställt en resa till Fuerteventura som ligger utanför Spanien. Mamma sa att jag fick ta med mig en kompis eftersom att jag är ensamt barn. Så jag ringde till min bästa kompis Lana och bad henne följa med. Klart som fan att hon ville följa med. Hihi.

Vi kom till John F. Kennedy International Airport i New York cirka en timme senare. Där träffade jag Lana, det var underbart att se henne, vi hade inte träffats på drygt ett år på grund av att hon varit och pluggat i Frankrike.

Själv har jag alltid velat åka till Frankrike. Verkar vara så fint och romantiskt där, men det blir väl senare i livet. Eftersom att jag aldrig har varit i Europa så blir detta första gången jag kommer dit. Känns riktigt spännande faktiskt.

I alla fall, jag fick världens största och mysigaste kramen av min bästa vän och vi stod länge och bara kramades. Jag har saknat henne något brutalt. När vi kramast färdigt gick vi och tog en Chai Latte på Starbucks och pratade massa skit om vad som hade hänt i skolan och hur det var i Spanien.

- Familjen Williams och Lana Jefferson till Gate 15 på en gång. Planet lyfter om 5 minuter. Hördes i högtalarna.
- Oj jösses amalia. Det är nog dags att gå nu, vi får inte missa planet! Sa mamma och lyfte sig från stolen.

Vi var äntligen inne på planet och vi tog våra platser. Jag satt längst in mot fönstret, för jag har inte flygit så mycket, så det kändes väldigt fascinerande att titta ut genom fönstret när man var så pass högt upp. Jag somnade ganska snabbt på flyget och vaknade hastigt när det landade. Jag kollade ut genom fönstret och såg massa palmer. Åh vad härligt. Äntligen är man tillbaka i värmen, det är ju trots allt vinter hemma.

Vi gick av planet och skyndade oss för att hämta våra väskor och sedan vidare till bussen. Vi ville ha grymma platser you know. Efter ungefär en timmes bussresa var vi framme vid hotellet. Magic Life heter det. Vi kom in i Lobbyn och var förundrade av hur stort hotellet var. Och vi var ändå bara inne i Lobbyn. Tänk då resten av hotellet !

- Jag hoppas verkligen ni inte är någon av de tjejerna som bara kommer hit för att se Taylor Lautner. Sa killen som stod i receptionen.
Jag och Lana kollade på varandra och förstod ingenting av vad han sa och sedan kollade vi tillbaka på Receptionisten.
- Va? Nä, vem är det?
- Äsch det var ingenting föresten. Fortsätt till era rum bara.

Vi var lite smått förvånade men vi tänkte inte mer på det. Så vi gick upp till vårat rum som låg på fjärde våningen. Jag och Lana fick bo i rum nummer 416 medans mamma och pappa fick bo mittemot oss i 415. När vi packat upp oss och bytt om till bikini ville vi utforska hotellet lite så vi gick ner till poolen.

- Woooh, det är brutalt många snygga killar här.. Sa Lana till mig.
Jag skrattade lite smått och höll med henne.

Vi paxade två solstolar, la dit varsin handduk, tog av oss kläderna och la oss på solstolarna. Vi fick många positiva blickar, men vi brydde oss inte mer om det. Men det var då jag såg honom. Han hade underbart fint brunt hår, bruna ögon. Vartfall av det jag kunde se. Och en brutalt snygg kropp. Vi fick ögonkontakt och han log lite smått mot mig.

Han ställde sig upp och började sakta gå mot...


Vem eller vad är det han är på väg till? Det får du reda på i nästa inlägg. Tihi. :)

Kommentarer
Postat av: Natalia

Riktigt bra början där alltså ;) Hon har så fint och lockigt hår! nästan lika fint som mitt eget :P höööhööö

Vad kul att dom satt och snackade skit på Starbucks! Sååå klockrent :)

Tack för att du finns, annars skulle jag inte kunna leva för att Taylööör är så göllig du vet :P kraaaaam

2010-11-18 @ 16:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0