Love At First Sight - Kapitel 30

-Va vem? Frågade jag förvånat.
- Du vet...


- Jack

Jag kände hur tårarna klämde sig fram i ögonen och de börja rinna. Mamma visade mig sen hennes handled. Den var helt blå.

- Vad har han gjort? Frågade jag.

Hon började gråta ännu mer och hon fick inte fram några ord.

Jack var min riktiga pappa. Mamma lämnade honom när jag var cirka 5 år. Han misshandlade mamma grovt och det lönade sig med att han åkte in i fängelse. Han satt där fram tills förra året. Och nu verkar han ha letat upp mig och mamma.

- Han försökte dra in mig i garderoben. Men jag kunde ta mig ur hans grepp. Sa mamma.

Det visade sig sen att han hunnit ta sig från huset innan polisen kom. De hade nu ingen aning om vart han har tagit vägen.

- Jag känner mig verkligen inte trygg här längre. Sa mamma.

Mamma träffade Kevin 2 år efter att hon lämnat Jack. Han är som min pappa nu. Så jag kallar honom för pappa, jag tänker inte på att han inte är min riktiga pappa.

- Vad gör vi? Frågade jag mamma.
- Jag ska snacka med poliserna. De kanske kan ha kontrollanter här under natten vartfall.

Mamma gick bort för att prata med poliserna. Hon kom tillbaka, och såg inte nöjd ut.
- De hade inga poliser som var lediga. Vi måste vara här ensamma i natt. Sa mamma.
- Men det är julafton! Det ska inte vara såhär. Var är pappa?

Mamma vart tyst och kollade på mig med en chockad blick.
- Jag vet inte ..

Jag började gråta igen.
- VADÅ JAG VET INTE? Skrek jag på mamma. Om pappa var borta skulle jag bli helt förkrossad.
- Vi ska göra allt vi kan för att hitta Kevin. Var det en polisman som kom och sa.
- Kom vi går in nu April. Sa mamma.
- Glöm inte att låsa alla dörrar och fönster innan ni somnar. Tillade polisen.

Vi gick in i huset. Julmusiken spelades fortfarande och ljusen stod tända på bordet. Allt var som det brukade. Men man kände ändå av något ont inifrån. Mamma gick och låste alla dörrar och fönster och jag satte på TVn i vardags rummet. Det var något julspecial program på MTV och jag stannade kvar och kollade ett tag. Efter ett tag kom mamma. Hon satte sig bredvid mig och vi satt där tysta ett tag och tittade på TV.

- Jag går upp och lägger mig nu. Sa jag.
Jag gick upp till mitt rum och bytte om, tog bort mitt smink och borstade igenom mitt hår. Sedan gick jag till min säng och plockade fram min mobiltelefon. Jag ringde till Taylor.

- Ah det är Taylor. Hörde man Taylor säga på andra sidan linjen.
- Hej älskling, det är April.
- Hej gumman. Hur är det?

Jag började berätta allt som hänt, och han gav sedan ett förslag på att komma över och sova där under natten. Vi la på och cirka 10 minuter senare knackade det på dörren.
- JAG ÖPPNAR! Skrek jag till mamma.

Jag sprang ner för trappan och kollade ut genom fönstret. Där stod Taylor. Jag öppnade dörren och han gick in, jag kramade honom och gav honom en kyss och sedan gick vi upp på mitt rum. Jag gick direkt och la mig i sängen, jag var så attans trött. Och Taylor började klä av sig, så han stod där i bara kalsonger. Jag kunde inte undgå att kolla in hans fina mage. Sedan kom han och la sig i sängen också. Han la armen runt min midja och började kyssa mig. Han började nafsa mig på halsen och vi låg där ett långt tag och kysste varandra.

Efter ett tag somnade vi båda. Nästa morgon när jag vaknade låg Taylor fortfarande och sov, han var så underbart söt när han låg där snarkade lite smått. Snart där på vaknade han, han kollade på mig och log.
- Du är så fin. Sa han till mig.

Jag kysste honom och kollade på klockan. Den var halv 11. Vi gick upp och Taylor satte på sig ett par mjukisar och en t-shirt. Vi gick ner och såg att det låg massor med julklappar under granen. Mamma måste ha varit uppe i natt och lagt dit dom, även fast hon var så uppspelt. Vi gick vidare in till köket och där satt mamma med en kopp té.
- Hej ungar! God jul. Sa hon till mig och Taylor.

Jag hällde upp en kopp till mig också och vi gick in och satte oss i vardags rummet. Jag slog på TVn och satte mig i soffan. Taylor kom där efter och satte sig bredvid mig. Han la armen om mig och jag lutade mig mot hans axel. Mamma kom in med ett kuvert till mig.
- Här öppna. Sa hon.

Jag öppnade det och i det stod det en ganska lång text. I slutet stod det någonting om skidor. På andra sidan stod det att jag fått en resa till Schweiz. Och jag fick ta med mig tre kompisar. Jag antar att mamma redan listat ut vilka jag velat ta med mig.

- ÅH Tack mamma!
Jag hoppade upp ur soffan och gav henne en stor kram. Sedan satte jag mig ner i Taylor's famn igen. Vi började små snacka och jag passade på att fråga om han ville följa med. Han ville självklart följa med och jag vart mer och mer taggad för varje minut som gick.

Jag gick iväg för att ringa till Lana som under natten sovit hos Ryan. Jag frågade om hon och Ryan ville åka med och dom tyckte det verkade jätteroligt. När vi sedan la på knackade det plötsligt på dörren ..

Vem står utanför dörren tror ni?
Glöm inte kommentera, som sagt, vi lever på era kommentarer!
- Linnea

Kommentarer
Postat av: Natalia

bra skrivet Linnea :D duktig flicka!

2010-12-06 @ 23:28:56
Postat av: Anonym

DET ÄR JACK UTANFÖR :O

2010-12-07 @ 08:57:25
Postat av: Anonym

jag tror att det är Kevin som har kommit tillbaka :)

2010-12-07 @ 09:03:37
Postat av: michelle

Jag tror det är JACK!! omg om det är han så kommer det bli fight... taylor vs jack!!

2010-12-07 @ 14:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0