Love At First Sight - Kapitel 26

Jag började undra allt mer vad April hade för sig så jag tänkte ringa till Lana för att se ifall hon visste. Visst det kanske låter jättetöntigt, men det kändes nödvändigt. Jag letade upp Lana i senast uppringda och klickade på ring knappen. Signalerna kom in. Efter ett par signaler kom jag fram. Men det var inte Lana som svarade, det var en helt främmande man...

Taylor och Makena


APRIL'S PERSPEKTIV
Jag kom fram till centrum och gick in på Starbucks. Där satt Cam, jag visste väl att han faktiskt skulle komma. Jag ropade på honom när jag kom in genom entrén. Han ställde sig upp och gick fram och kramade mig. Sedan satte vi oss ner med varsin Kaffe Latte och pratade.

- Hur är det med dig och Taylor nu då? Frågade Cam.
- Jo asså, jag fick ett sms från honom när han sa förlåt och så. Men jag pallade inte svara på det.

Han kollade bekymrat på mig.
- Och du svarade inte för att?
- Jag hade ingenting att säga. Han känns för överdriven bara.

Han suckade men fortsatte.
- Tror du nått kommer funka om ni inte pratar med varandra?

Det hade jag inte väntat mig, så jag satt bara tyst ett tag. Sedan plockade jag upp mobilen.

- Ring honom bara, det är bättre. Sa Cam efteråt.

Jag ringde till Taylor men det var ingen som svarade. Inte andra gången jag ringde heller.

- Han svarar ju inte. Sa jag och kollade oroligt på Cam.
- Han kommer svara till slut ska du se.

Vi fortsatte prata om allt möjligt. Det var verkligen skönt att ha någon att prata med. Lana är ju nästan aldrig tillgänglig längre, hon är ju med Ryan. Efter att dom blev tillsammans har hon varit helt borta bara. Inge bra alls. Efter att vi pratat ett tag gick jag för att handla lite julklappar. Det fick bli den nya Britney Spears parfymen till Lana och dom där nya Vansen Taylor gått och tjatat om rätt länge nu. Sedan åkte jag hem.

För att vara mitt på dagen var jag redan väldigt trött. Så jag gick upp på mitt rum och satte på en film, sedan la jag mig i min säng. Det var riktigt mysigt. Efter ett tag vart jag så attans trött att jag somnade. Och jag vaknade upp lite senare av att någon pussade mig på pannan. När jag öppnade ögonen satt Taylor på min sängkant och kollade på mig.

- Godmorgon sönmtuta. Sa Taylor när jag öppnade ögonen.
- Emh hej, vad gör du här? Frågade jag.
- Jag ville bara säga förlåt. Allt är bara ett missförstånd och det gör allt så fel.

Underbara människa, kommer och säger förlåt. Tänkte jag medans jag kollade på honom.

- Förlåt mig med. Sa jag och satte mig upp och kysste honom lätt.

Han besvarade kyssen och sedan la han sig bredvid mig.
- Är det okej om jag stannar ett tag? Frågade han.

Jag nickade och kysste honom än en gång. Jag spolade tillbaka filmen och vi såg den från början.

- Du kanske vill veta varför jag faktiskt snackade med Josie? Sa Taylor plötsligt.

Jag kollade på honom och nickade.

- Jo det är så att, det är inte många som vet men. Makena har cancer.

Jag spärrade upp ögonen och såg hur Taylor fick mer och mer tårar i ögonen. Jag tog hans hand och höll den hårt.

- Iallafall, Josie är faktiskt en av de få som vet om det. Och det är därför jag har pratat med henne. Det har varit skönt att få ut allt hos någon.

Taylor började gråta och jag kramade om honom hårt. Vi låg där länge i varandras famnar utan att säga ett ljud till varandra. Och efter ett ta somnade vi båda.

Ah det vart inget lågt och spännande inlägg den här gången, men jag är trött och orkar inge mer nu. Men jag skriver imorgon. :)
KOMMENTERA!
- Linnea

Kommentarer
Postat av: Karin

Fett söta dom va tillsammans (:

2010-12-06 @ 12:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0