Love At First Sight - Kapitel 24

- Hey Miley, kan jag gå med dig frågade jag med tårar i ögonen.
- Hey absolut! har det hänt något frågade hon.


Jag kollade på Taylor och hon nickade. Jag kände mig så lättad över att jag nu hade någon som förstod. När jag sneglade en sista gång mot Taylor så såg jag hur han ...


Cam som kom körandes i bilen

Närmade sig exets öra och viskade sedan någonting till honom. Hon började le och även Taylor log mot henne när han viskat klart.

När Miley såg att jag blev allt ledsnare av att se Taylor stå med sitt ex tog hon min hand och vi gick iväg. Jag fick världens chock när vi kom in i biosalongen. Den var så stor ! Jag är inte så ofta på bio så jag har aldrig varit i en sån stor salong. Vi gick och tog två platser. Och senare kom Taylor in tillsammans med Cam, hans motspelade i Twilight., Taylor satte sig bredvid mig.

- Vart tog du vägen? Du bara försvann. Sa Taylor och kollade på mig.
- Du gick ju till den där tjejen, eller ditt ex kanske man ska säga, skulle jag bara stå där bakom och kolla eller?

Han vart tyst och kollade bort. Jag märkte att han vart ganska sur.

- Vi tar detta när vi kommer hem okej?

Jag rykte på axlarna och kollade på bioskärmen igen. Strax efter kom hela Harry Potter gänget in och började prata lite grann om filmen och att de var väldigt glada över att alla kommit dit. Efter det började filmen.

Jag måste själv säga att den var den bästa Harry Potter jag någonsin sett. Dock var den attans sorglig.

Vi åkte hem till mig efter filmen och Taylor följde med in. Vi var ensamma hemma och vi gick in i vardagsrummet. Vi satte oss i den vita soffan och Taylor kollade allvarligt på mig.

- Jag fattar inte. Sa Taylor.
- Vadå?
- Får man inte umgås med sitt ex eller?
- Asså, emh. Oftast brukar man inte göra det .. Iallafall inte om .. Jag tystnade och tvekade på om jag verkligen skulle säga det jag ville.
- Om man vadå?
- Om man har flickvän ..
- Va? Vad menar du?

Jag kollade på honom som att han var dum i huvudet och gick där ifrån ut till poolen. Jag satte mig ner på kanten, drog upp klänningen lite från benen och doppade benen i poolen.

Bakom mig hörde jag någon öppna skjutdörrarna och kom gående bakom mig.

- April .. Sluta .. Jag skojar bara, du är min flickvän. Jag älskar bara dig. Jag lovar.
- Det är inte läge för att skoja. Det är inge kul. Det borde du förstå. Jag tar en promenad. Sa jag och gick där ifrån.

Jag gick igenom huset och ut till fram sidan. Jag hade inga skor på mig och jag orkade inte hämtade dom på baksidan. Jag öppnade dörren och stängde den bakom mig. När jag tog ett steg ut framsidan hörde jag en bil komma. Den stannade precis framför vår uppfart. I bilen satt Cam, han rullade ner fönstret i bilen och kollade på mig. Han måste sett att jag gråtit.

- Hörru, hur är det egentligen? Frågade han mig.

Jag fick inte fram några ord, så jag stod bara kvar där och tittade på honom. Han hoppade ut bilen och gick fram till mig. Sedan gav han mig en varm och tröstande kram. Vi stod där ett tag och bara kramades. Och plötsligt kommer Taylor utspringandes och puttade bort Cam från mig.

- Vad håller du på med? Frågade Taylor Cam.
- Men chilla, hon var ledsen, så jag tröstade henne. Svarade Cam.
- Tror du inte jag ser att du stöter på henne eller?
- Taylor, ta det lugnt. Sa jag och gick fram för att ta tag i hans arm. Men han puttade bort mig lite lätt.
- K. Sa han och gick där ifrån.

Nu förstod han iallafall hur det kändes. Och jag hade ingen lust att följa efter honom.

- Herregud, förlåt. Sa jag till Cam.
- Äsch nej, det är lugnt, han borde inte göra det till en sån stor grej liksom. Men det kanske är bäst att jag åker hem.

Cam åkte hem och jag gick in i huset igen. Taylor hade dragit där ifrån så jag var helt ensam hemma nu. Jag gick upp och klädde av mig min klänning och bytte om till bikini. Sedan gick jag ner till poolen för att ta ett dopp. Det kanske lugnade ner mig en aning.

Efter ett tag hörde jag någon ropa inifrån.
- Hallå? Är det någon hemma?

Jag hörde att det var mamma så jag skrek lite lätt på henne att jag var i poolen. Hon kom ut och ställde sig vid kanten och sa,

- Jag har köpt hem massa julpynt, vill du hjälpa mig fixa lite?

Jag tyckte det lät som en rätt bra idé så jag gick upp och bytte om till min rosa OnePiece. Och sen sprang jag ner till mamma. Hon hade precis ställt upp granen och vi började pynta den. Efter ett tag vart jag jättetrött så jag la mig ner i soffan. Jag måste somnat där rätt fort för jag vaknade senare nästa morgon. Jag kollade på min mobiltelefon och såg att jag fått ett sms från Taylor.

Det stod ..

Damdamdam, vad tror ni Taylor säger? :))


- Linnea

Kommentarer
Postat av: Amelia

Kom igen då Natalia uppdatea Vafan

2010-12-03 @ 17:02:01
Postat av: hm..

Jag vet nt men hoppas bara att det nt e " det är lsut mellan oss"!!!

2010-12-03 @ 20:59:56
Postat av: natalie :)

Jääätteee bra bloooggg!

gör ett till inlägg nuuuu :D:D:D:D

2010-12-03 @ 22:59:45
URL: http://nataaliies.blogg.se/
Postat av: Kaisa

ÄLSKAR CAM, HUR SNYGG SOM HELLST JU! :P

2010-12-06 @ 12:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0