Love At First Sight - Kapitel 42

- Taylor. Vi måste prata, ring mig när du hör detta. Sa jag och la på.



Efter ungefär 10 minuter ringde jag igen. Inget svar den här gången heller. Han är säkert upptagen med något. Tänkte jag. Och med det slutade jag ringa. När jag kom hem gick jag direkt in i duschen. Jag duschade ett långt tag och jag vred på värmen mer och mer hela tiden.

TAYLOR'S PERSPEKTIV
Plötsligt ringde April. Jag orkade inte prata med henne, allt hon har och säga är säkert bara massa dryga kommentarer. Tänkte jag. Jag klickade på upptaget knappen och några sekunder senare fick jag ett sms från Telesvar. April måste ha spelat in ett meddelande. Jag lyssnade av det.

- Taylor. Vi måste prata, ring mig när du hör detta.

Jaså, nu vill hon mig något. Det kunde hon väl sagt innan hon ignorerade mig totalt. Tio minuter senare ringde hon upp igen. Jag svarade inte den här gången heller.

- Jag får väl ringa upp senare. Sa jag tyst för mig själv.

Jag som tagit mig hem från berget gick upp på mitt rum och satte mig i min säng. Jag la huvudet i händerna och kollade ner i golvet. Sedan kände jag att det var dags att ringa April. Signalerna kom och hon svarade.

- Hallå? Svarade hon.
- Hey. Du ringde.
- Mm ah. Har du tid nu eller?
- Yes. Whenever. Sa jag lite tyst.
- Va? Vad sa du?
- När som helst..
- Okej, jag kommer till dig nu. Sa April tillsist och la på.

Fem minuter senare knackade det på dörren.

- JAG ÖPPNAR. Skrek Makena från rummet bredvid. Och jag hörde henne springa till dörren med all fart hon hade.

APRIL'S PERSPEKTIV
Taylor ringde tillbaka och vi bestämde att jag kunde åka hem till honom direkt. Jag åkte dit och knackade på dörren. Och Makena öppnade.

- Hejsan. Sa hon glatt när hon öppnade.
- Hej du. Har du Taylor där?
- TAYLOR! Ropade hon in i huset.
- Säg till henne att komma till mitt rum! Hörde man Taylor säga inifrån.

Jag gick in i deras stora hall och hängde av mig min jacka och ställde ifrån mig mina skor. Sedan tassade jag in till Taylor's rum.

- Hej. Sa jag när jag kom in i rummet.
- Hej. Vad har du på hjärtat? Frågade Taylor surt.
- Jag orkar inte ha det såhär. Kan vi inte bara glömma allt och börja om?

Jag såg hur det började dra lite i Taylor's mungipor men han försökte dölja det så att jag inte skulle se att han vart glad över det jag sa. Jag gick och satte mig bredvid honom i sängen och kollade djupt in i hans ögon. Jag närmade mig honom och när jag precis skulle kyssa honom vände han bort sitt ansikte från mitt.

- Allt känns så tillgjort. Sa han när han vände bort ansiktet.
- Vadå?
- Äsch. Jag älskar dig. Sa han, och det värmde verkligen.
- Och jag älskar dig.

Den här gången gick kyssen igenom och vi satt där på hans säng ett tag och kysstes. Kändes som att det var månader sen jag fick känna hans mjuka läppar mot mina, och nu kändes allt bra igen.
Nästan ..

Damdamdamdam. Vadå nästan? Vad är det som inte står helt rätt till?

KOMMENTERA ALLT NI HAR FTW (:

 


Kommentarer
Postat av: Natalia

braaaa linnea :D nu kommer hon att tänka på Cam mitt i kyssen och då ringer hon till han och säger att hon älskar honom (Cam) mer än taylor och sen gifter de sig ...

2010-12-23 @ 11:27:50
Postat av: sofia

April <3 Cam

Taylor <3 Sofia!!!

2010-12-23 @ 13:55:36
URL: http://sofiakillander.blogg.se/
Postat av: nanana

asbra :))

2010-12-23 @ 15:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0