Love At First Sight - Kapitel 38

- April. Seriöst. Sluta, vad är det?
- Vad hände igår egentligen? Frågade jag.

Han tystnade och kollade på mig.

- Alltså ..



- Alltså, jag vet inte ..
- Jag vet inte? Vadå jag vet inte? Sa jag och suckade.
- Ja, jag vet inte..

Jag suckade än en gång och kände att jag inte orkade höra hans tjafs om att han inte kommer ihåg vad som hände.

- Äsch, klä på dig så går vi ner och äter. Sa jag till Taylor som fortfarande bara stod i kalsonger.

Jag gick och ställde mig vid dörren och drog på mig mina bruna uggs och väntade på att Taylor skulle bli klar. Sedan kom även han och satte på sig sina svarta Vans. Vi gick ut från hotellrummet och låste dörren, sedan gick vi över till Lana och Ryan och knackade på deras dörr. Vi fick inget svar så vi antog att de redan gått ner för att äta frukost.

Vi gick till hissen och jag tryckte på neråt knappen. Vi fick vänta ett tag innan hissen kom och sedan steg vi på den. Det var vi två och två andra tysktalande människor inne i hissen, så varken jag eller Taylor hade någon lust att prata. Vi kom ner till sista våningen och vi steg ut ur hissen och tog oss vidare till restaurangen. Precis innan vi kommit in i restaurangen kom det fram två tjejer till Taylor.

- Taylor? Skulle vi kunna få ta en bild med dig? Frågade de snällt.

Han nickade och ställde sig framför kameran tillsammans med tjejerna. Sedan fick de båda tjejerna en kram av Taylor. De såg väldigt lyckliga ut när de gick där ifrån.

Inne i restaurangen var det så mycket folk och så högljutt att man knappt hörde vad man själv tänkte. Och som vanligt kände man allas blickar på en när man gick där med Taylor Lautner.

- April, där sitter Lana och Ryan, kom! Sa Taylor medans han petade på min arm.
- Gå du, jag hämtar frukost. Sa jag till honom med en aningens sur röst.

TAYLOR'S PERPEKTIV
Vi skildes åt och jag gick till Lana och Ryan som satt och åt frukost.

- Tja mannen. Hur är det? Frågade Ryan mig.
- Ja, det är ju frågan det..

Han kollade på mig med chockad blick. Lana ställde sig upp och gick från bordet till buffén där April var.

- Vadå? Sa Ryan.

Jag satte mig ner på Lanas plats och närmade mig Ryan.

- Jag träffade ju Kristen igår. Och .. eh allt gick så fort, det slutade med att JAG kysste henne.. Jag vet inte vad som hände. Och jag vet att April förstod det igår när jag kom hem. Det var inte meningen att hon skulle få veta. Herregud..

Ryan bara skakade på huvudet och kollade ner i bordet.

- Herregud är det rätta ordet ja. Fattar du inte att du måste snacka med henne eller? Dumme fan. Sa han och log.

Jag visste ju inte hur April skulle reagera på detta, det är därför jag är så orolig för att berätta för henne. Allt skulle ju vara bra.. Tänkte jag. Det var ju faktiskt bara några dagar kvar här och jag ville att det skulle bli så bra som möjligt.

APRIL'S PERSPEKTIV
- April! Hörde jag Lana ropa efter mig.

Jag vände mig om och såg henne komma springande. Men när hon kommit allt närmare mig sprang hon i en liten vattenpöl och halkade på det hala golvet. Alla vände sig om och kollade på Lana som låg på golvet och skrattade ihjäl sig.

- Haha! Fyfan vad kul! Sa jag till henne samtidigt som jag satte mig ner på huk bredvid henne.

När Lana insåg att alla kollade på henne satte hon sig fort upp och jag fick hjälpa henne komma upp från golvet.

- Herregud, vad pinsamt. Sa hon senare.
- Jag tycker det var rätt kul haha!

Vi gick vidare in i buffén så att jag skulle kunna ta lite frukost till mig själv.

- Alltså, jag måste bara fråga. Vad är det som har hänt? Frågade Lana, när vi lugnat ner oss från allt skrattande.
- Vadå?
- Ja, du och Taylor?
- Jaha, jo. Jag tror att han har varit otrogen. Eller ja .. typ. Sa jag tveksamt.

Det kändes verkligen inte bra att anklaga Taylor för att ha varit otrogen, för han är en såpass bra kille.

- Vadå då? Frågade Lana sen.

Jag berättade om igår när han kom hem, och hon vart rätt chockad själv. Inte trodde hon att Taylor skulle göra något sånt. Vi gick iallafall och tog frukost till mig och sedan gick vi och satte oss igen.

- Jag måste prata med dig April. Sa Taylor när jag precis satt mig ner.
- Får jag äta först?

Taylor nickade och han gick själv iväg för att hämta något att äta.

När vi båda ätit klart sa Taylor till mig att han ville prata, så vi gick ut från restaurangen upp till lobbyn, vi satte oss i en soffa och Taylor började berätta om vad som faktiskt hänt.

TAYLOR'S PERSPEKTIV
Jag ville gärna få ut mina känslor till April, så vi gick och satte oss för att prata.

- Du har säkert redan förstått vad som hänt. Och jag vill inte att du ska tro för mycket. Visst jag var väldigt berusad igår och gjorde saker jag inte skulle göra. Jag kysste Kristen, ja. Och att jag var full är inget att skylla på. Men allt är ett missförstånd, om jag fick göra om det skulle jag verkligen, verkligen inte göra det jag gjorde. Förlåt.

Hon kollade på mig och jag såg hur hon blev tårögd. Men det svaret jag fick hade jag verkligen inte väntat mig..


Hihi vad tror ni April svarar?


Nu är jag back on track, ska försöka uppdatera sååå mycket som möjligt! Så kommentera om ni vill ha ett till kapitel idag!

Kommentarer
Postat av: Natalia

LINNEAAA DU MÅSTE JU SKRIVA ETT TILL!!! JAG KOMMER INTE KUNNA SOVA ANNARS!!! :DD super bra annars!

2010-12-18 @ 15:01:03
Postat av: Taylorlautnerlover

Mega bra. Men snälla kan du inte typ skrive fem delar och sedan lägga ut dem fem. sedan dagen efter skriver du fem till och lägger upp dem dagen efter.

Ps jag älskar din novell. Det finns typ ingen annan Novell om honom!

Puss! <3

2010-12-18 @ 15:15:43
Postat av: Amanda

JAAAA! hon kommer säga att hon inte kommer kunna förlåta honom och så kan hon åka hem och bli tillsammans med Cam ^^

2010-12-18 @ 20:11:07
URL: http://amandabydens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0