Love At First Sight - Kapitel 40

- Lana och April, vi måste berätta en sak. Sa Lana's pappa när vi satt och åt.

Ryan


- Vadå? Frågade Lana.
- Eftersom att du verkar ha hela ditt liv här, haha. Så har vi köpt ett hus här. Både jag och mamma har fått jobb här också. Så allt är fixat!

Jag och Lana kollade på varandra och man såg hur våra ansikten lyste upp av glädje.

- Va? Seriöst? Menar du det? Frågade Lana.
- Ja! Absolut, två hus bort. Är det inte bra?
- Jo, verkligen. Gud vad glad jag blir!
- Du har även fått en plats i April's skola.

Lana sprang iväg och plockade upp din iphone och ringde Ryan så fort hon kunde.

- Jag ska flytta hit! Hörde man henne säga ifrån hallen.

Det kändes verkligen bra att hon flyttat hit. Nu behöver jag inte vara så nervös inför skolan. Att jag ska bli ensam, eller inte passa in. Vilken tur man har ibland alltså. Plötsligt hörde jag min mobil plinga till. Jag gick fram till den och plockade upp den. Sms från Taylor. Egentligen hade jag ingen lust att kolla på det. Men jag kände mig tvungen ändå.

"Förlåt för allt. Verkligen, förlåt."

Bäst att ge honom en chans till kanske. Tänkte jag. Så jag smsade honom tillbaka.

"Jag älskar dig. Puss"

Jag orkade inte bråka längre. Men jag var dock inte säker på om jag kunde förlåta honom ännu. Eftersom att jag snart skulle sova var det på tiden att plocka fram kläder till imorgon, även fixa väskan jag ska ha. Sedan var det dags att sova. Jag tog en snabb dusch och sedan tvättade jag ansiktet.

Nästa morgon vaknade jag väldigt nervös. Att börja i en ny skola var ganska stort för mig. Jag har bara gått i en skola i hela mitt liv. Så ja, det var rätt stort. Jag klädde på mig mina ljusblåa jeans, ett svart linne och en svart spets t-shirt, även sminkade jag mig. Sedan gick jag ner för att äta frukost.

När det var dags att gå till skolan mötte jag upp Lana utanför mitt hus och vi gick tillsammans till skolan. Det fanns ingen mening med att ta bilen eftersom att det var så pass nära. Vi kom fram till skolgården och det var fullt med folk. Eftersom att det var vårtermin nu så kände ju alla varandra. Jag och Lana är två av de få som inte kommer känna någon. Det var just det som gjorde allt så nervöst.

Vi gick in i skolan och en lärare visade oss vart vi skulle vara och när vi kom in i klassrummet satt alla helt tysta och tittade på oss. Vi fick presentera oss och sedan gå och sätta oss längst bak i rummet.

Dagen gick och skolan var helt okej faktiskt. Vi hade redan lärt känna några stycken. Efter skolan fick Lana ett sms av Ryan som sa att han skulle ha en photoshoot (Ryan är modell) och han undrade ifall jag och Lana ville åka med och kolla. Vi tyckte det var en grym idé så vi gick hem till mig och lämnade våra grejer. Sedan mötte vi upp Ryan, även Taylor utanför mitt hus.

Jag och Taylor var fortfarande lite smått kalla mot varandra, men vi försökte inte visa det så mycket. Så vi snackade på som vanligt. Fast jag kände verkligen hur allt var fake.

Vi kom fram till stället Ryan skulle fotas på och vi fick alla ett varmt välkomnande in. Det var några andra killar där inne som också skulle stå modell och Ryan gick fram och hälsade på dem. Verkade som att de kände varandra sen innan. Vi fick sedan gå och sätta oss medan Ryan fick byta om. Jag passade då på att prata lite med Taylor.

- Jag vet inte om jag orkar bli sårad igen. Sa jag till honom.
- Vänta .. Va .. ?
- Ja, jag vet inte om jag orkar..
- Vad ska det betyda? Frågade han chockerande.

Jag tittade på honom och suckade.

- Jag vet inte..

Det kändes rätt bra att ha fått det sagt. Visst, jag älskar Taylor mest av allt. Men orkar jag verkligen mer?


Hmm, vad händer nu? Gör April slut med Taylor? Är detta slutet?
KOMMENTERA!

Kommentarer
Postat av: Amanda

JAAAAAAAAAA!!!!!! Så blir hon tillsammans med Cam, det blir perfekt Linnea :D :D :D :D

2010-12-19 @ 19:38:45
URL: http://amandabydens.blogg.se/
Postat av: Anonym

NEEEEEJ inte CAM!!!!

det handlar ju om taylor!!

Han ska lova att aldrig såra henne meer!!

Han ska bevisa att han älskar BARA APRIL!!

Sen ska de bli tsm igen!!



P.S Jag vill ha mer!!

2010-12-19 @ 21:59:17
Postat av: Amanda

NEJ, sluta säg emot det kommer att bli Cam. !!!!!!! Komigen Linnea

2010-12-20 @ 09:01:29
URL: http://amandabydens.blogg.se/
Postat av: Natalia

VI VILL HA CAAAAAM !!!!! :DDD

2010-12-20 @ 09:02:30
Postat av: AMANDA

CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

2010-12-20 @ 09:38:45
Postat av: AMANDA

CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

2010-12-20 @ 09:39:08
Postat av: AMANDA

CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

2010-12-20 @ 09:39:14
Postat av: AMANDA

CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

2010-12-20 @ 09:39:22
Postat av: AMANDA

CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

2010-12-20 @ 09:39:27
Postat av: AMANDA

CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

2010-12-20 @ 09:39:33
Postat av: AMANDA

CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

2010-12-20 @ 09:39:44
Postat av: AMANDA

CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

2010-12-20 @ 09:39:50
Postat av: AMANDA

CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

2010-12-20 @ 09:40:01
Postat av: AMANDA

CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

2010-12-20 @ 09:40:22
Postat av: AMANDA

CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

2010-12-20 @ 09:40:34
Postat av: AMANDA

CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

2010-12-20 @ 09:41:04
Postat av: AMANDA

CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

2010-12-20 @ 09:41:11
Postat av: Amanda

CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

2010-12-20 @ 09:41:23
Postat av: Amanda

CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

2010-12-20 @ 09:41:34
Postat av: Amanda

CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

2010-12-20 @ 09:42:08
Postat av: Amanda

JAAAAAAA, LINNEA HAR EN LITEN IDE. GO CAM!!! :D

2010-12-20 @ 09:43:42
Postat av: lisa

neeej, TAYLOOOOOOR !

2010-12-21 @ 11:42:38
URL: http://littlebitrandom.blogg.se/
Postat av: jusse

men guud vad seg uppdatering! -.-'

2010-12-22 @ 19:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0