Love At First Sight - Kapitel 44

- Är någon i din familj inredare eller? Frågade jag Dylan.
- Haha, ja min mamma. Hon är galen.

Timmarna gick och jag kollade på klockan. Den var sex. Jag skulle ju träffa Taylor nu. Och jag är hur långt som helst hemifrån. Då ringde telefonen också. Taylor var det.

- Var är du? Du måste komma fort. Det har hänt en sak .. Sa Taylor när jag svarade.


- Ehm, hej... Sa jag försiktigt som svar.
- Vart är du? Frågade Taylor.
- Jag är hos en kompis och jag kommer inte kunna komma hem på minst en timme. Berättade jag ledsamt.
- Hur långt bort kan hon bo? Seriöst vart är du? Frågade han irriterat.
- Ehm... HAN bor ute i ödemarken i ett stort svart betonghus. Jag kan ta bussen hem men det kommer ta ett långt tag. Sa jag för andra gången.
- Skit i det då. Sa Taylor surt och slängde på luren.

Varför var Taylor så sur för? Vad var det som hänt? Jag hade stått på balkongen och pratat i telefon och kände hur nu hur mycket jag egentligen frös. Då kom Dylan och svepte en filt runt mig och gav mig en kopp te. Jag blev lite förvånad men log bara. Vi stod bara där ett tag och drack ur våra tekoppar men jag hade fortfarande en klump i magen efter att ha pratat med Taylor. För tänk om det hänt något riktigt allvarligt. När vi någon halvtimme senare gått in så satte vi på en film. Det var faktiskt en romantisk komedi... Det verkade som att Dylan gillade sådana filmer för att vi hade tidigare idag sätt en sån film. Dylan hade ställt fram godis och eftersom att jag är en sån person som älskar godis så satt jag och tryckte i mig en massa tills jag nästan mådde illa. Jag var inte på jätte bra humör och tänkte fortfarande på Taylor. Jag var så besviken på mig själv att jag somnade.

Jag kände hur solen sken i ansiktet på mig. Jag sträckte på mig och kollade snabbt på min mobil. Jag var precis på väg att lägga bort den igen då jag slängde mig upp och kollade på mobilen igen. Jag hade 15 missade samtal och 7 sms... Och alla var från Taylor. Han var jätte orolig för mig och skrev att han tcker jag borde åka hem och att jag inte var riktigt klok om jag sov över hos "den där killen". När jag läst igenom alla sms så kom ännu ett sms från Taylor. "April, jag älskar dig. Snälla gör inget dumt och snälla, snälla, snälla du... kom hem!"
Jag kollade mig runt och då slog mig tanken, jag har legat och sovit i Dylans soffa hela natten. Jag som trodde jag var hemma. Vad har jag gjort. Vad hände igår kväll egentligen. Jag visste inte om Dylan sov eller inte om jag tog mina saker och sprang till bussen. Bussen kom precis som jag sprang upp för backen som gick till busshållplatsen. Jag gick på bussen och skickade ett sms till Taylor och förklarade att jag var på väg hem och att han inte behövde oroa sig för mig. Jag tror att jag sov i minst 1 timme för att när jag vaknade så skulle jag gå av. Jag gick a och började gå hem. När jag var halvvägs hem så började det regna. Jag började samtidigt gråta. Jag visste inte vad jag höll på med och jag visste inte häller vad jag skulle säga till Taylor eftersom att jag inte hade någon aning om vad som hade hänt i natt och om det änns hade hänt något.

När jag kom hem så slängde jag bara mina saker på golvet och sprang över till Taylor. Min maskara hade runnit så att jag såg ut som ett monster. Jag knackade på Taylor's hus men det var ingen som öppnade. Jag satte mig ner vid dörren och började gråta. Jag fick för mig att han hade flyttat, eller att han hade åkt iväg bara. Jag tror att jag hörde något knarra inne i huset så jag ställde mig upp och bara väntade på att någon skulle öppna. Låset vreds om och dörren öppnades. Där stod Taylor helt nyvaken. Jag tog ett stort steg mot honom och kramade om honom hårt. Men han släppte mig snabbt.

- April... inte nu. Vi hörs. Sa han och stängde dörren mitt framför näsan på mig.

Varför var han så.. Vad hade jag gjort? Jag vände mig om och var på väg att gå men och då hörde jag hur dörren öppnades igen bakom mig...

Vad är det som har hänt Taylor.. Ja det får ni veta i nästa kapitel ;)
Linnea lever på era kommentarer!!
Gästinlägg av Natalia

Kommentarer
Postat av: Anonym

m eeer

2010-12-31 @ 13:41:19
Postat av: Anonym

Awesome this is beastmode good

2011-01-01 @ 11:55:05
Postat av: natalie

mer tack :D

2011-01-02 @ 00:40:30
URL: http://nataaliies.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hejhopp Linnea, uppdatera :D:D:D

2011-01-02 @ 23:08:05
URL: http://hejhumor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0