Love At First Sight - Kapitel 43

Den här gången gick kyssen igenom och vi satt där på hans säng ett tag och kysstes. Kändes som att det var månader sen jag fick känna hans mjuka läppar mot mina, och nu kändes allt bra igen.
Nästan ..


Dylan

Jag vet att Taylor inte tycker om att jag träffar Cam. Och jag vet att Cam inte tycker om att jag är tillsammans med Taylor. Allt är så upp-och-nervänt.

Den natten sov vi tillsammans, för första gången på rätt länge faktiskt. Nästa morgon vaknade vi klockan halv 10. Jag fick panik när jag insåg att klockan var så mycket och att skolan börjat för 1 timme sen.

- Nejnejnejnej! Det får inte vara sant! Sa jag för mig själv när jag kollat på klockan.
- Vadå? Frågade Taylor när han vaknade av det jag sa.

Jag sket i att svara honom och hoppade ur sängen och sprang fram till min mobil. 5 missade samtal från Lana.

- Faaan. Sa jag igen.
- Men vad är det?!
- Skolan .. Jag måste dit!

Tanken av att komma försent andra dagen i skolan fanns inte ens. Jag satte på mig gårdagens kläder och sprang ut ur Taylor's rum till hallen och vidare till mitt hus. Jag fixade snabbt fram nya kläder och bytte snabbt om.

"Jag försov mig, jag kommer snart." Skrev jag i ett sms till Lana.

Eftersom att jag ändå redan var en timme försenad så kunde jag lika gärna sminka mig lite snabbt också. När jag var klar sprang jag ner för trappan till köket tog ett äpple och sedan satte jag på mig skor och en tunn jacka. Både mamma och pappa var ute så det fanns tyvärr ingen bil jag kunde ta, så jag fick springa till skolan.

När jag kom fram var jag riktigt andfådd. Konditionen är inte på topp kan jag säga.
Skolgården var helt tom och jag hade ingen aning om vart jag skulle. Jag sprang till anslagstavlan och kollade schemat.

- Neeeeeej. Sa jag tyst för mig själv.
- Vad är det? Hörde jag en kille säga bakom mig.

Jag vände mig snabbt om av rädsla. Men honom kände jag inte alls igen.

- Känner vi varandra? Frågade jag.
- Haha nej. Men vi går i samma klass. Vad är det?
- Vi skulle ju på utflykt idag. Jag hörde att betyget skulle försämras om man missade det. Och nu är allt förstört. Najs.

Han började skratta tyst för sig själv och när jag kollade på honom slutade han.

- Varför skrattar du för? Frågade jag honom.
- Du verkar inte lyssnat alls. Om man missar den här dagen kan man alltid åka med parallellklassen. Men det verkar inte vara många som har gjort det. Så det blir väl bara du och jag. Sa han och blinkade.

Det kändes helt fel att han faktiskt flirtade med mig. Så jag nickade bara och log som svar. Strax därpå ringde min mobil. Det var Lana.

- Hej Lanis! Svarade jag.
- Tack för att du lämnade mig ensam. Du vet att jag inte känner någon så bra.
- Förlåååt. Jag hade inte ställt klockan, och jag sov hemma hos Taylor.
- Tack, tack. Imorgon får du allt åka ensam. Ha det så kul! Sa Lana.

Dagen gick, jag och Dylan som killen hette, fick ha lektioner med parallellklassen resten av dagen. Vi lärde känna varandra rätt bra, och det gjorde att dagen blev rätt kul. Och efter skolan frågade han om jag ville följa med honom hem.

- Jag kan inte, jag ska träffa min pojkvän. Svarade jag Dylan.
- Hm, jaha, jag visste inte.. Jag såg hur han blev helt besviken.
- Men vi kan träffas någon annan dag kanske?
- Ja, jag vet inte. Hejdå. Sa han och gick.

Att göra folk ledsna var det värsta jag kunde göra. Så jag gick efter Dylan och sa att vi ändå kunde träffas. Så jag skickade ett sms till Taylor.

"Vi kan väl träffas senare, jag ska bara till en kompis först. Puss"

Jag följde med Dylan till bussen. Vi fick åka rätt långt innan vi kom hem till honom. Han bodde i ett stort svart betonghus. Det var vita detaljer på huset, även vita markiser. Inuti var huset riktigt fint inrett, allt såg så modernt ut.

- Är någon i din familj inredare eller? Frågade jag Dylan.
- Haha, ja min mamma. Hon är galen.

Timmarna gick och jag kollade på klockan. Den var sex. Jag skulle ju träffa Taylor nu. Och jag är hur långt som helst hemifrån. Då ringde telefonen också. Taylor var det.

- Var är du? Du måste komma fort. Det har hänt en sak .. Sa Taylor när jag svarade.

Vad tror ni har hänt? Något allvarligt kanske..
KOMMENTERA!

Kommentarer
Postat av: amelia

asbra linnea :D <3

2010-12-25 @ 21:22:23
Postat av: Anonym

kankse ngt med hans lille syrra?? :/

2010-12-25 @ 21:27:38
Postat av: Natalia

naaaaaajs

2010-12-26 @ 18:07:00
Postat av: sofia

MER MER MER

2010-12-27 @ 21:58:31
URL: http://sofiakillander.blogg.se/
Postat av: USCH

Usch vad dålig du är på att skriva! Det kommer ju aldrig inlägg nu för tiden! Kom igen Linnea! vi överlever knappt här borta!!!

2010-12-28 @ 19:04:41
URL: http://sofiakillander.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fuck vad trög uppdatering ni har! -.-'

2010-12-29 @ 23:01:03
Postat av: N som är ett stort fan av din blogg

Skriv mer snälla! Jag dör annars! Och det vill du väll inte att ett fan ska dö bara för att du inte skriver?!?!

Snälla skriv mer!

2010-12-30 @ 23:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0