Love At First Sight - Kapitel 37

Vi gick runt och kollade i de olika butikerna ett tag, vi plockade även på oss lite olika souvenirer och grejer. Men när vi gått där ett tag ser jag ..


..Kristen Stewart stå och kolla in i ett skyltfönster.

- Taylor. Ser du ? Sa jag och pekade.

Han kollade dit och sedan tittade han på mig med världens leende. I nästa sekund sprang han fram till henne och kramade om henne. Visst, jag borde inte känna mig svartsjuk, men jag kunde verkligen inte undgå att känna så. Vi stod kvar ett tag och kollade, men när Taylor kramat klart Kristen kollade han på mig och gjorde en rörelse med handen för att få mig att komma. Jag gick dit med en lugn fart och när jag kom fram la han armen runt mig.

- Det här är min flickvän, April. Sa han till Kristen.

Det kändes så bra att han presenterade mig som hans flickvän. Jag skakade hand med henne och hon log mot både mig och Taylor.
- Vi kan väl ses ikväll ? Frågade hon oss.

Både jag och Taylor nickade och sedan skildes vi åt.

Vi fortsatte gå vidare till McDonalds och köpte varsin meny. Vi åt ett tag och när vi sedan var klara gick vi till busshållplatsen. När vi väntat i drygt 5 minuter kom den blåa bussen och hämtade upp oss. Vi gick på och satte oss på platserna längst bak i bussen. Och bussen började köra iväg.

Vi kom fram till hotellet igen, Taylor sprang upp på hotellrummet tillsammans med Ryan medans jag och Lana gick ner till snackbaren för att ta något att dricka. När jag kom upp på hotellrummet såg jag Taylor stå framför spegeln i sina fin kläder. Han hade även fixat håret som han inte brukar bry sig så mycket om.

- Jaha, vad ska du göra då? Frågade jag honom när jag steg innanför dörrkarmen.
- Jag ska träffa Kristen. Vi tänkte bara gå ut och äta lite och snacka.
- Jag trodde vi alla skulle få träffa henne .. ? Sa jag fundersamt.

Han tystnade ett tag.

- Alltså. Hon vill bara träffa mig. Jag är ledsen. Sa han och kollade på mig med en lite sorgsen blick. Dock förstod jag att han inte alls vart ledsen för det. Jag tror han faktiskt ville träffa henne ensam.

Jag hade ingenting att säga så jag bara nickade och gick in i badrummet för att ta en dusch.

- Ja men, jag går nu då. Jag kommer väl om någon timme. Sa han och gav mig en puss.

Men den timmen var inte bara en timme. Flera timmar gick och det blev allt senare. Och eftersom att jag är lite rädd av mig vågade jag inte sova ensam på hotellrummet. Speciellt inte efter allt som hänt. Så jag la mig i sängen satte på TVn och bara väntade, och väntade, och väntade. Taylor kom aldrig. Jag vart också allt tröttare, så jag försökte ringa till honom. Men han hade såklart lämnat mobilen hos mig.

- Herregud .. Sa jag tyst för mig själv.

När klockan började närma sig halv 2 kände jag mig tvungen att sova. Så jag släckte lampan och stängde av TV. Hela tiden tyckte jag att jag hörde ljud och såg massa rörelser. Så det slutade med att jag slog på TVn och lampan igen. Jag ville inte heller gå över till Lana och Ryan, för då kanske jag stör dem. Så jag satt kvar i min ensamhet.

Plötsligt hörde jag en nyckel sättas i låset på utsidan av dörren, och dörren öppnades sakta, nästan som att han inte ville att jag skulle höra att han kom tillbaka.

- Taylor? Sa jag när jag hörde någon klampa in i rummet.
- Ahh .. Svarade Taylor som verkade helt borta.

Jag satte mig upp i sängen för att se hur det gick för honom. Han såg inte ut att kunna hålla balansen så jag ställde mig upp för att hjälpa honom. Jag gick fram till honom och tog tag runt hans rygg för att honom uppe på fötterna. Vi tog oss fram till sängen så han kunde sätta sig där.

Men när han satt sig ner och kollade på mig såg jag det. Han var helt röd av läppstift runt munnen. Nej, det kan inte vara sant. Tänkte jag.

- Taylor, vad har du gjort? Frågade jag oroligt.
- Va? Nä jag har inte gjort något. Sa han.
- Sluta ljug.

Jag hade inget mer att säga till honom så jag gick in i badrummet, låste dörren och ställde mig framför spegeln. Jag stod där ett tag och bara kollade rakt in i mina egna ögon och funderade.

- April? Sa Taylor och knackade på badrumsdörren.
- Jag orkar inte .. Sa jag och gick ut från badrummet direkt till sängen.

Jag la mig under täcket och släckte lampan som satt över min sida av sängen. Jag somnade även rätt fort.

Nästa morgon vaknade både jag och Taylor rätt sent, jag kände mig fortfarande rätt sur på Taylor, så jag hade ingen lust att prata med honom.

- April. Vad är det? Varför beter du sig så där?

Jag kollade på honom och gav honom blicken och gick sedan in i badrummet för att byta om till jeans och en tröja.

- April. Seriöst. Sluta, vad är det?
- Vad hände igår egentligen? Frågade jag.

Han tystnade och kollade på mig.

- Alltså ..


Vad tror ni han säger till April, hihi?

Och förlåt för att jag SUGER på att uppdatera, men det är svårt när man inte har någon fantasi längre, hehe.

Kommentarer
Postat av: -

det är skitbra :) jag tror att kristen kysste honom och att han inte ville,

2010-12-18 @ 12:37:19
Postat av: Natalia

Super syster yster! uppdatera nuu (: kram

2010-12-18 @ 12:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0