Love At First Sight - Kapitel 34

När vi båda vaknade igen var vi framme i det vita vinterlandet. Snön flög omkring utanför fönstret. Och det var verkligen härligt att se snön igen.



Från fönstret kunde vi även se massa stora vita berg toppar. Så underbart vackert. När vi kom av flyget fick vi hämta vår packning och gå ut till bussen som skulle hämta oss. Bussresan var ungefär en halvtimme lång och det var verkligen vackert att få se alla små byar och berg som vi åkte förbi. Vi kunde även se massa getter lite här och där. Underbart.

När vi kom fram till St. Moritz - Kempinski Grand Hotel fick vi två rum. Ett till mig och Taylor och ett till Lana och Ryan. De var precis bredvid varandra, så vi kunde gå över till det andra rummet när som. Vi packade upp våra grejer och la in det i garderoberna och jag testade min säng. Kände mig tvungen till att göra det. Sedan tyckte Ryan och Taylor att vi skulle gå ner och äta nått. För det var ju trots allt rätt länge sen vi fick mat.

Så vi gick ner till den ganska stora restaurangen och tog nått att äta. Det var ju all inklusive så vi kunde ta vad vi ville utan att behöva betala för det. Det kändes rätt bra. Vi satt där ett tag och pratade om den kommande veckan och om allt annat som man kunde prata om. När vi sedan kändes oss klara tänkte vi kolla oss omkring lite grann på hotellet.

Vi gick runt ett tag och vi hittade ett fler tal små restauranger, ett spa med pool, en pianobar, och lobbyn. Resten var bara korridorer med massa rum.


- Vi kanske ska ta och hyra skidor nu? Sa Lana till oss när vi var mitt uppe i hotell vandringen.

Vi andra höll med, så vi gick ut till backen där även skiduthyrningen låg. Kön in till uthyrningen var lång, så det tog ett tag. Men det gjorde inte så mycket, det var rätt härligt att stå ute i kylan och kolla på när de andra åkte skidor i backen. Vid den tidpunkten längtade jag massor till imorgon när vi ska ut och testa på våra egna färdigheter.

Efter ett tag fick vi äntligen komma in och hyra skidor. Eller ja, Ryan hyrde en snowboard. När vi fixat allt det gick vi och ställde allt i vårt privata förråd som vi får låna under veckan.

- Kan vi inte vara ute ett tag? Frågade jag när vi ställt in våra grejer.
- Visst. Svarade Ryan och Lana och Taylor nickade.

Vi gick ut och fortsatte till en stor äng som var full med orörd snö. Det var en skyllt vid sidan av ängen, den var röd och det stod någonting på den, dock förstod vi inte vad som stod på skylten. Så vi struntade i den och sprang ut på ängen och hade snöbolls krig. Vi byggde även snögubbar och gjorde snöänglar med mera.

Men när vi har som roligast kommer det ut en man och skriker på oss med en italiensk brytning.
- Hörrni! Sluta! Ni får inte vara där !!

Vi slutade och kollade på varandra och sedan på honom.

- Men sluta stå och stirra! Kom hit nu! Skrek han.
- Vad i helskotta. Sa jag och kollade på Lana.
- Undrar vad som står på skylten egentligen. Sa Ryan.

Ingen av oss kunde Italienska så ingen hade något svar på det. Vi följde iallafall med honom in i lobbyn och han pekade på några stolar runt ett bord, sedan bad han oss sätta oss på dem och vänta på honom.

Vi satt som frågetecken där och väntade på att han skulle komma tillbaka.

Efter fem minuter kom han tillbaka tillsammans med en annan man. De satte sig ner vid samma bord som vi och de kollade allvarligt på oss.

- Ni har ingen aning om vad som står på den där skylten va? Frågade den ena mannen.

Vi skakade på huvudet allihopa. Jag kände mig fortfarande som ett frågetecken, och jag antar att de andra också kände så.

- Nu är det så att vi har ansvar för vad som händer här på hotellet och vad som händer gästerna, så vi vill inte att ni går dit igen. För det är en sjö där under, och även om isen verkade vara hur tjock som helst, så är den genom smal. Ifall ni hade haft otur hade ni kunnat lega på botten just nu. Sa den ena mannen.

Vi blev alla rätt chockade över det han sa. Men vi sa att vi inte skulle göra om det, han lät oss gå då. Så vi gick upp till vårt rum igen.

- Gud, honom vill jag inte se igen. Vad pinsamt. Sa jag. Lana instämde.
- Haha vad är grejen? Alla gör fel, det är ju bara kul! Sa Taylor och skrattade.

Jag skrattade också och slog till honom på armen. Det började närma sig middags tid så när vi kom till våra rum bytte vi om till lite finare kläder. Jag tog min röda tighta klänning med lite rosett detaljer på, och mina röda pumps. Taylor plockade på sig sin svarta kostym med en ljusgrå skjorta och en grå siden slips.

Innan vi blivit klara knackade det på dörren.
- Öppnar du? Frågade Taylor mig.

Jag gick och öppnade dörren och där stod en av hotellets roomservice med ett kuvert. Han gav mig det och jag öppnade det. På det stod det ..


Vad kan det stå på kuvertet tror ni?
KOMMENTERA!!! :))))

Kommentarer
Postat av: Lisa

Linnea, awesome blogg!!! sluta inte ! :D

2010-12-10 @ 19:53:04
Postat av: Natalia

Gillaaaa! :DDD det är säkert Cam ;)

2010-12-11 @ 12:00:38
Postat av: Anonym

Varför snackade dom italienska i schweiz?

2010-12-11 @ 14:55:00
Postat av: Anonym

aa eller hur dom snackar väl franska där.. men fortsätt så!

2010-12-11 @ 19:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0