Love At First Sight - Kapitel 33

Vi kom allt närmare och när vi var helt framme gick vi fram till en av poliserna och frågade om dom hittat nått. Han började fråga oss om vad som hänt. Vi började berätta om lådan och Taylor berättade om anteckningen i mobilen. Att få höra det gjorde mig aningens rädd.

Han bad oss att följa med in i huset och han ledde oss in i köket och pekade på köksön. Med kökets vassa kniv hade det med bladet inristat ..


April och Taylor på flyget.

"Don't fuck with me."

Stod det på bordet.

- Vad är det som händer? Frågade jag Taylor.
- Du, jag har ingen aning. Svarade han.

Polisen tyckte inte det var en sån stor grej eftersom att ingenting hade hänt egentligen. Så de släppte allt och gick vidare. Även jag och Taylor gjorde det.

Dagarna gick och det var dags för mig att packa till skidresan. Jag plockade fram underställ, skidkläder, jeans, varma tröjor och även lite finare kläder ifall vi skulle gå ut och äta. Under tiden jag packade ringde min telefon. Jag gick för att kolla vem det var som ringde. Och på displayen stod det "Cam". Vad vill han? Tänkte jag för mig själv.

- April Williams. Svarade jag.
- Hej, det är Cam. Jag tänkte bara berätta en sak.
- Jaha okej. Kör på.
- Ja, alltså. Det är så att.. Hm..
- Cam, kom till saken.

Han tystnade ett tag, och det verkade som att han försökte formulera meningen i sitt huvud.

- Alltså. Du vet när du var hemma hos Taylor. Och det hände lite grejer?
- Mm. Svarade jag.
- Det var jag. Förlåt verkligen. Jag var full, jag visste verkligen inte vad jag höll på med. Förlåt igen.

Det han sa chockade verkligen mig. Jag kunde verkligen inte tro att Cam, snälle Cam kunde göra något sånt.

- Kom hit nu. Sa jag till honom med allvarlig röst. Och la på innan han hann svara.

Han kom en halvtimme senare, när han kom in såg han verkligen ut att skämmas. Han försökte krama mig, men jag nekade den direkt och vände ryggen åt.

Jag gick in i vardags rummet och han följde efter och satte sig i soffan mittemot mig.

- Berätta. Varför? Sa jag till honom.

Han började berätta att hans flickvän gjort slut med honom efter att hon sett bilderna på mig och Cam. Och han insåg då att det var mig han älskade. Jag hade ingen aning om vad jag skulle svara på det. Så jag satt bara tyst och kollade ner på mina händer som jag knöt eftersom att jag blev nervös och stressad.

- Taylor kommer snart, det är nog bäst att du går. Var det enda som jag fick fram. Visserligen var det inte sant, men jag behövde få bort honom.

Han ställde sig upp och gick ut ur huset. Jag satt fortfarande kvar i soffan när han gick ut. Efter ett tag plockade jag upp telefonen och ringde Lana. Hon gick från Ryan direkt och kom hem till mig rätt snabbt. Hon hjälpte mig att packa och vi snackade igenom allt som hänt. Det kände så bra att ha en tjej kompis här. Ett tag vartfall. För hon åker tillbaka till New York när vi kommer hem från Schweiz, då börjar skolan igen också.

När jag packat klart gick Lana hem igen. Det var kväll och pappa fick äntligen komma hem från sjukhuset. han var visserligen fortfarande inte så pigg, så han gick och la sig direkt. Även jag kände att jag behövde sova så jag och och la mig, måste vara utvilad imorgon när vi ska flyga till Schweiz.

Precis innan jag somnade fick jag ett sms från Taylor och det stod.

"Godnatt älskling. Dröm sött."

Det kändes så fint att få ett sånt sms. Och det gjorde att jag somnade gott.

Nästa morgon blev jag tvungen att snabbt gå upp och fixa mig. Där efter åkte vi till LAX, flygplatsen i Los Angeles. Det var som vanligt full packat med folk, så det tog ett tag att checka in oss. Men när vi väl kommit in blev det allt lugnare. Eftersom att vi skulle till Europa gick vi till Tax-Free och shoppade lite grann. Jag fick med mig några parfymer och lite kläder. Även lite godis att tugga på under flygresan.

Klockan slog halv 9 och det var dags för oss att gå på flyget. Det var inte mycket folk på flyget så vi kunde i princip sätta oss var som helst. När vi lyft och var rätt högt upp satte de på en film. Jag har ingen aning om vilken film det var. Men jag började kolla lite på den. Mitt i filmen kände jag att Taylor tog min hand och somnade på min axel. Så söt han är. Tänkte jag. Ett litet tag senare somnade även jag.

När vi båda vaknade igen var vi framme i det vita vinterlandet. Snön flög omkring utanför fönstret. Och det var verkligen härligt att se snön igen.


Härligthärligt. Tror ni att April berättar för Taylor om vad Cam sa till henne?
Glöm inte kommentera!!! :)

Kommentarer
Postat av: Amanda

nej men linnea cam skulle ju vara snäll!! och så tycker jag att hon ska börja gilla cam :) så blir det lite surt för taylor. Det händer inte bara i filmer utan irl också ;)

2010-12-10 @ 15:38:50
URL: http://amandabydens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0