Love At First Sight - Kapitel 31

Jag gick iväg för att ringa till Lana som under natten sovit hos Ryan. Jag frågade om hon och Ryan ville åka med och dom tyckte det verkade jätteroligt. När vi sedan la på knackade det plötsligt på dörren ..


Mamma, Taylor och jag tystnade. Jag och mamma var fortfarande nervösa över vad som hänt igår.
- Jag kan öppna .. Sa mamma.

Hon gick iväg och kollade ut genom fönstret.
- Det är polisen. Sa hon och kollade på mig och Taylor.

- Jag kommer snart. Sa jag till Taylor.

Jag lyfte mig från soffan och gick ut till hallen. Mamma öppna dörren.
- Hej .. Sa mamma till polismannen.
- Kan jag komma in ? Frågade polisen.
- Visst.

Polisen klampade in och gick in och satte sig i soffan. Taylor satt fortfarande kvar där inne och hälsade när polisen kom. Han satte sig ner i soffan bredvid Taylor.

- Det är nog bäst att ni sätter er ner.
Mamma och jag kollade på varandra, vi båda såg ganska oroliga ut. Vi satte oss ner i soffan mitt emot soffan polisen satt i och vi båda kollade på polisen.
- Vi har hittat Kevin. Men ..
- Men vadå? Frågade mamma.

Han tystnade ett tag.

- Vi hittade honom i väggrenen. Han var väldigt skadad. Han ligger på sjukhuset nu.

Jag satte handen för min mun och jag kände hur tårarna började rinna.

- Vi måste åka till honom! Sa mamma till mig.
- Nej. Han har inte besöks tid än. Jag kan ringa er när han är redo okej? Sa polisen till mamma.

Han ställde sig upp och gick ut ur huset. Sedan åkte han där ifrån. Jag kunde verkligen inte få fram några ord så jag gick ut i trädgården. Jag gick längst bort och satte mig i gräset tillsammans med min nya valp som jag förövrigt döpt till Lancelot. Jag satt där ett tag med Lancelot i min famn, jag tänkte på allt. Och jag kramade om honom hårt. Efter ett tag kom Taylor ut till mig, han la handen på min axel och satte sig bredvid mig.

- April.

Jag satte ner Lancelot och kramade om Taylor. Jag började gråta igen. Men jag kände verkligen hur han gav mig kärlek genom hans kram. Vi satt där ett tag och Taylor höll om mig hårt.

- Det blir bra ska du se. Sa han och pussade mig på pannan.

Det gick några timmar och under middagen ringde polisen till mamma.

- Vi kan åka in till akuten nu. Sa mamma.

Taylor var fortfarande kvar, han ville stötta mig fullt ut. Så vi åkte alla tre in till akuten, det tog ungefär 20 minuter och sedan var vi framme. Detta var andra gången på jättekort tid som jag var på sjukhuset. Kändes inte alls bra. Vi gick fram till disken och mamma frågade om Kevin Williams. De visade oss vägen till hans rum och sa att vi behövde vänta några minuter innan vi fick gå in. Vi satte oss utanför på varsin stol. Runt om kring mig var allt vitt, det var vitt stengolv och även väggarna var tapetserade med vita tapeter. Var femte sekund gick det en läkare förbi oss, alla verkade ha riktigt bråttom dit de skulle. Ett tag började jag drömma mig bort till Fuerteventura. Allt var så underbart där, allt var bra. För bra för att vara sant nästan, men ja. Allt var sant.

Några minuter senare kom det ut en sköterska ur rummet och lät oss komma in. Pappa låg i en säng, han hade bandage runt pannan och även runt magen och bröstet. Han var inte vaken när vi kom in, men vi började prata lite smått med honom ändå. Han kunde ju trots allt höra oss. Vi stannade kvar hos honom ett tag och efter drygt en halvtimme vaknade han. Eftersom att han var såpass skadad fick vi inte krama honom. Så vi fick endast stå och kolla på honom när han vaknade upp.

Det kom in en sköterska och började prata med oss alla. Hon berättade vad som hade hänt. Det visade sig att pappa skulle försvara mamma, men då knivhögg Jack Kevin. När mamma sprungit där ifrån slog han till pappa i huvudet så han fick en inre blödning. Vi vet sen inte vad mer som hänt, men vi hittade honom i en väggren några kilometer här ifrån. Så Jack måste dumpat honom där eller något sådant.

Vi åkte lite senare hem igen. Mamma stannade dock kvar hos pappa. Jag föreslog till Taylor att vi skulle åka hem till honom och sova där. För jag vågade inte sova ensam hemma. Inte efter allt detta.

Vi åkte förbi mitt hus för att hämta en liten packning och sedan åkte vi vidare till Taylor. När vi kom hem till honom gick vi direkt in på hans rum. Jag la min packning där och sedan gick vi till köket. Taylor berättade för mig att de var ensamma hemma, för hans föräldrar och Makena var på någon slags fest.

- Vi har ingen mat, ska vi beställa pizza? Frågade Taylor när han öppnade det tomma kylskåpet.

Jag höll med och han ringde direkt till ringpizza. Pizzorna kom 15 minuter senare och vi gick direkt in till köket och åt. Jag var riktigt hungrig så den blev uppäten rätt fort.

- Haha är du hungrig eller? Frågade Taylor.
Jag nickade och fortsatte äta. När vi båda var klara gick vi ner i Taylor och Makenas spelrum. De hade alla möjliga spel och tv-spel där.

- Guitar Hero? Sa Taylor till mig och blinkade med ena ögat.

Jag som aldrig spelat Guitar Hero höll det för mig själv och kaxade lite smått och sa att jag skulle slå honom hur lätt som helst. Han skrattade.
- Slå mig? Haha nejnejnej, skulle inte tro det va! Sa han och kysste mig på pannan.

Han satte på sitt PlayStation och han tog fram två gitarrer. Han gav den ena till mig och spelet började. Och jag insåg att det inte alls var så lätt som jag trodde det var, så jag låg jättemycket sämre till än vad Taylor gjorde. Han var ju verkligen ett proffs på det där.

- Haha, du skulle slå mig? Helt ute och cyklar älskling! Sa han och skrattade.
- Men sååå lätt är det inte när det är första gången!
- Vill du ha hjälp? Du verkar ha lite svårigheter. Sa han och blinkade åt mig.

Han ställde sig bakom mig och satte sina händer på mina händer. Och klickade på Singel Player. Han började trycka på mina fingrar som sedan klickade på tangenterna på gitarren, och jag insåg att jag aldrig skulle bli lika bra som han. Det var i sådana här tillfällen som Taylor gjorde mig tänka på annat än det som hänt. Han hjälpte mig verkligen massor.

När vi spelat i ungefär en timme hade jag samlat på mig massor med skills. Så nu var jag ändå ganska duktig. Kändes ganska bra faktiskt. När Taylor stängt av Guitar Hero såg jag att det fanns Sing Star Michael Jackson liggandes på golvet. Eftersom att jag älskar att sjunga så bad jag Taylor att vi kunde spela det också. Han gick självklart med på det och han lät mig börja sjunga. Jag valde Man in the Mirror eftersom att det är min favoritlåt.

Jag började sjunga och jag såg hur Taylor såg helt chockad ut.
- Du sjunger ju hur bra som helst!!! Sa Taylor och log mot mig.
Jag kände hur jag blev helt generad och jag gick fram och kysste honom. När jag sjungit klart var det Taylor's tur, egentligen ville han verkligen inte. För han tycker att han sjunger hur dåligt som helst, men eftersom att jag är så pass nyfiken av mig ville jag höra honom sjunga så jag tvingade i princip honom. Men när han började sjunga kände jag hur jag ville att han skulle sluta nästan lika fort. Bra var det verkligen inte. Jag gick fram till honom och kramade om honom så vi båda ramlade ner på soffan.

- Haha. Du behöver inte sjunga älskling. Sa jag och kysste honom.
- Ah, nä jag förstår att du tycker det. Haha.

Han tog sig ur mitt grepp för att gå och hämta en film vi kunde titta på, så han började gå upp för trappan. När han nästan var halvvägs hörde jag en duns inifrån walk-in-closeten som låg i samma rum ungefär.

- Taylor ...


Vad är det som gömmer sig i garderoben tro?
Jag känner att ni börjar bli dåliga på att kommentera igen, vad är problemet liksom?
Btw så har Natalia hoppat av bloggen, så nu är det bara Linnea igen. :)

Kommentarer
Postat av: lisa

mihih, älska bloggen ;D !

2010-12-08 @ 10:04:28
URL: http://littlebitrandom.blogg.se/
Postat av: Natalia

gaaah ... :O what happened ? i want to know :D

2010-12-08 @ 10:10:28
Postat av: Amanda

Mer mer mer, varför har natalia slutat? :O

2010-12-08 @ 17:52:40
URL: http://amandabydens.blogg.se/
Postat av: hej

liite härm av bieberdream :) men bloggen är bra! :)

2010-12-08 @ 19:08:19
Postat av: Lisa

UPPDATERA

2010-12-09 @ 08:57:34
Postat av: Anonym

KOM IGEN!! du skriver typ 1 inlägg om dan och vissa dagar blir det inte ens några inlägg!!! kom igen skriv lite oftare!! ;D

2010-12-09 @ 16:29:34
Postat av: GAAAAAH!!

GAAAAAAAAAAAH!!! kan du skriva ngn gång elr?!?!?!?!?! jag har väntat AS LÄNGE NU!!!!!

2010-12-09 @ 19:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0